fredag den 18. januar 2008

Opstart på 23 ting - puha

Så kom ugen hvor de 23 ting også blev skudt i gang for os. Men ak – timingen lader en del tilbage at ønske.

I skrivende stund er det i dag netop en uge siden, vi genåbnede Store Heddinge Bibliotek efter en lang renovering.

Resultatet er blevet et superflot fysisk bibliotek – langt over mine forventninger. Det samme gælder desværre også arbejdet med at indrette og klargøre biblioteket til den fastsatte tid. Det var ikke bare lige noget, der kunne klares i en ruf. Hvor naiv kan man være.

Så nu er det personalet, der trænger til en gennemgribende ombygning og en totalrenovering. Lidt foryngende plastikkirurgi ville heller ikke være at foragte ved samme lejlighed, tak. Tænk at der stadig er nogle uvidende tumper, som tror at arbejde indenfor det offentlige er en loppetjans!

De fleste af os er også såkaldt hjemløse, da vores kontorer endnu ikke er færdigrenoverede. Håndværkerne har virkelig gjort deres bedste for at leve op til deres ry om konstante overskridelser af tidsfrister. Tsk. Tsk.

Så søde chefer, hvis I ikke lige har tænkt på det – kunne vi godt bruge en uges ferie på et luxushotel i den sydlige sol med det hele. Nå ikke, jeg synes ellers, at det er en af mine bedste og konstruktive ideer i meget lang tid.

Men, men, vi lader os ikke slå ud af sådanne småting – ingen sydens sol – ingen egne kontorer og pc’er. For publikum har nemlig fået en rigtig flot computerafdeling, som vi bare låner udenfor åbningstid – og så går vi i gang – lidt tøvende og haltende, ganske vist, men vi gør det….

3 kommentarer:

Jørgen Beyer Clausen sagde ...

Hej Gitte

Herligt at konstatere at du endnu har kampgejsten og humøret i behold på trods af ikke mindst de sidste 3-4 ugers hårde fysiske udfrodringer. Så er du trods alt ikke blevet "mis"handlet ud over det rimelige.....

Jeg glæder mig til det fortsatte samarbejde - ikke mindst omkring projekt 23 ting.

Else Marie sagde ...

Hej med dig.
Hold da op hvor er det flot. Det er sku` svært at hamle op med de kreative kollegaer jeg har. En trøst er da, at jeg har fået en blog. Tak for det Gitte.
EMH

Morticia sagde ...

Jeg tror sq, hun trænger til ferie - på trods af Jørgens konstaterede mangel på 'mis'handling ud over det rimelige...