onsdag den 23. januar 2008

Google Reader, IGoogle og Overskrift.dk

Google Reader
Så har jeg været igennem de næste ting. Google Reader er jeg ikke så vild med. Kan bedre lide FeedReader, som også forstår dansk, og som du ved en hurtig indstilling kan få til at ligne Outlook i sin opbygning. Så er man på hjemmebane. FeedReader er bare utrolig nem at have med at gøre. Så den får min varmeste anbefaling.

IGoogle
Se, det er en genial ting. Du føler næsten, at du får sin egen private hjemmeside efterhånden, som du kommer mere og mere indhold på. Og mulighederne for indhold er mange - og ikke mindst særdeles anvendelige. F.ex. kan du få vist indholdet af din outlook og gmail på en og samme side. Du behøver slet ikke åbne outlook eller gmail, som du plejer. Du kan bare have din IGoogle åben. Ganske fikst.

Et lille fif
Jeg går ud fra, at de fleste har en Google værktøjslinie. For med den kan du altid - uanset hvor du er på nettet - komme tilbage til din IGoogle ved bare at trykke på Google symbolet, som vist nedenfor.


Overskrift.dk
Her føler jeg mig som en idiot. Hvordan er det lige, jeg skal søge? Og hvad er det præcis, jeg kan søge? Siden er ikke særlig instruktiv. Bliver irriteret når jeg ikke med det samme fatter mulighederne. Så denne side får 0 point i brugervenlighed.

P.S. grænseoverskridende kommentarer til min idioti slettes med hård hånd.

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej Gitte,

Grundtanken med Overskrift.dk er at du skal kunne finde blogs og feeds til din Feedreader. Er du f.eks. interesseret i hunde, kan du søge efter "hunde" for at finde blogs/feeds der har skrevet om hunde. På Overskrift.dk vises de nyeste indlæg altid først.

Du kan klikke på indlæggets titel og gå direkte til at læse det for at se om det virkelig er interessant, eller du kan klikke på bloggens titel for at se detaljer og de seneste indlæg fra denne blog. Du kan tilmelde feedet direkte til din Feedreader ved at klikke på feedets titel eller den orange feed-ikon.

Du kan med fordel vælge at bruge Overskrift.dk, hvis du gerne vil vide hvad der skrives om et emne lige nu. Hvis du hellere vil have dine resultater sorteret efter popularitet/relevans, er Google nok et mere velegnet værktøj. Tag evt. også et kig på spørgsmål/svar-siden.

mvh
Jens Ulrik Lange
Overskrift.dk